2 Kasım 2011 Çarşamba

minik danteller

Dantel !
Dantel denilince aklıma hep gereksiz yere evin her bir köşesine örtülen emek emek dokunmuş işlemeler geliyor. 'Ne kadar çok emek vardır her birinde' diye düşünebilmem inanın yıllarımı aldı:) Çünkü önce bir antipati besliyorsunuz her birine; 'ya neden her yere koyuyoruz ki?hem ütülemesi de kolalaması da çok zor' gerekçesiyle. Daha sonra bilinç düzeyi yükseliyor ve yakından bakmaya başlıyorsunuz dantelciklere 'ne kadar da emek var yahu'diye bir ses geliyor içinizden:):)
 Neyse yine de oldukça zaman alan bu işlemeleri en güzeli hak ettiği yerlerde kullanmak diye düşünüyorum. Kıyafetler , süs eşyaları , aksesuarlar gibi gibi.
Sanırım moda dünyası da benimle hem fikir:)
Bu arada bir görüşüm paylaşmadan geçemeyeceğim; acaba her şeyin üzerini örtmeye meraklı olan bir millet olmamızdan kaynaklı mı her bir eşyayı dantelle kapatmamız? yoksa gelişmekte olan bir ülke olduğumuzdan edindiğimiz elektronik eşya ve mobilyalara verdiğimiz kıymeti mi anlatmaya çalışıyoruz? Kişilere göre değişebilir bu örtünmenin temeli:) Tüm sinirli bakışları üzerimden kaldırmak adına 'her yeri güzelleştiren kadınımız, evini de güzelleştirmek adına dokumuş ve gerekli gördüğü yerlere kullanmıştır'diye sonlandırmak istiyorum konuyu. 
 Bu arada Brugge' da da dantel bir hayli önemli imiş. Ben henüz gitmedim ama gitmeyi mutlaka istediğim yerlerden. Gidince bu yazdıklarımı hatırlar dantellerine bakarım artık:) 
Orada kadınlar mini mini danteller yapıyorlarmış. Hatta dantellere Rahibe İşi diyorlarmış:) Yaptıkları dantelleri süs eşyalarında kullanıyorlarmış. Sağolsun tatlı ablacığım bir kaç tane almış:)
Eh televizyonun üzerine örtmekten iyidir sanki:)
tamam tamam sustum:):)
Neyse nereden nereye geldim. Dantellerin bu yıl moda olduğunu zaten herkes fark ediyordur. Kimileri 'eski kıyafetlerinizin orasına burasına dantel ekleyin' derken; kimileri de dantel ekli kıyafetlerin hangi markalarda bulunabileceğini yazıyor. Her ikisi de faydalı bilgiler, bu bilgileri verenlere ise teşekkürler.
Aslında antidantelist olan ben, bu sıralar sempati duymaya başladımkendisine. Tabi dozajı mühim;)
Misal bugün giyinmiş olduğum elbisenin etek uçlarında ve yakasında tül ve kumaş işlemeli danteller göreceksiniz. Derin bir v yakaya sahip bu elbisemin eteklerine ise bayılıyorum. Ben kimi zaman lacivertle kim zaman kahverengiyle kombinliyorum bu elbisemi ama bugün siyahla birlikte kullanayım istedim. Saçlarımı toparlayıp kuş yuvası misali üzerine kondurdum:) Kuş yuvası isimlendirmesi de sevgili eşime ait:) Makyaj için ise koyu bir göz makyajı tercih ettim. Gayet iyi oldu,hadi hadi hakkımı yemeyin:)





Bu arada annenizin kıyafetleri ile yaptığınız kombinler için son 4 gün mail adresime yollamayı unutmayın. elvinodabasipekiyi@gmail.com
Stileo kapağında belki de siz olacaksınız. 
Buradan afacan, yetenekli pek sevgili bloggerlara da sesleniyorum fotoğraflarınızı, kombinlerinizi bekliyorum:)

Hiç yorum yok: