24 Mayıs 2014 Cumartesi

Styling: Prof Dr. Ayşe Baysal=onur

Geçen ki post öncesinde uzun ara yazmadım, biliyorsunuz
ama tabi ki sadece buraya yazmadım
 çünkü yazmadan duramam ben
kağıt kalem bulamazsam
aklımın satırları vardır, mini mini notlar alırım oralara
yani,
buraya yazmazken de başka yerlere yazdım ben
unutmamak için yazdım
çünkü unutulmaması gereken olaylar, unutulmaması gereken insanlar vardır hayatta.
İşte bu postta o yüzden
unutulmaması gereken bir kadını yazacağım size
tanıyanlarınız vardır: Prof Dr Ayşe Baysal
namı diğer mercimek anne:)
En özel kadınlardan biri bana göre
O bir mesleğin doğuşunu sağlayan kadın. Kendisi Beslenme ve Diyetetik Bölümünün kurucusu.
Ayşe Baysal; Anadolu'nun bağrında doğmuş, orada yetişmiş, narin vücut yapısı nedeniyle 'köyde kalmamalı' diye düşünülüp ne mutlu ki Köy Enstitüsü'ne verilmiştir. Zeki ve çalışkan oluşuyla başarılı okul hayatı sonunda öğretmen olmuş, yurt dışı çalışmalarıyla basamakları hızlıca çıkmış ve Hacettepe Üniversitesi'ne adını bir imza gibi kazımıştır.
Bu anlatım tam olarak olmasa da Prof Dr Türkan Kutluay Merdol'un hazırladığı Prof. Ayşe Baysal'ın Yaşam Öyküsünü anlatan Silbiçli Beşik kitabındandır. Şahane bir kitap kesinlikle tavsiye ediyorum.
1 Haziran'da yeni yaşına girecek Ayşe Hocamız. Ben onu  ablamın Diyetisyenliği kazanması ile tanıdım. İçini, iyiliğini, büyüklüğünü de yine ablam sayesinde bilirim. Ablam Ayşe Baysal'ın varını yoğunu kullanarak kurduğu vakfın burslu öğrencisiydi. Yani BESVAK'ın.Yani bugünkü Formeo'da, Fitiz Diet'de o vakfın izleri var.
Her ne kadar lükse düşkün olmayan, yeterli beslenen yeterli giyinen yani tümünü gerektiği, sadece gerektiği için yapan birisi olsa da Ayşe Hocam, bir şekilde çekim için kıyafetlerini kombinleme fırsatım oldu. Yani Ayşe Baysal'ın stylingini yaptım diyebiliriz:)
Bu arada Prof Dr Ayşe Baysal'ın dünyalar tatlısı ve değerlisi bir kızı var. Elif Şen. İnanılmaz bir kadın. Zeki, çalışkan, girişken ve konuşkan. Ah bir de kocaman güzel bir gülümsemesi var:) Onu da anlatmak ayrı bir post istiyor orası kesin. Bir de torunumuz var fotoğraflarda göreceksiniz. Dünya akıllısı bir çocuk. Yani akıl genlerimize yerleşen ilk kalem:)
Ne diyordum Ayşe hocam hala harika, hala örnek alınası, hala sade, hala nazik. Onun fotoğraf çekimini yaptı sevgili Aylin Çifçi. Ablamın en büyük hayaliydi Ayşe Hocasının fotoğraflarını Aylin'e çektirmek:) Ve bir sarı hayal daha gerçekleşti:) O kadar özenle yaptı ki Aylin, sen de harikasın...Ben ise elimden geldikçe styling yaptım bu şahane insana. Çok heyecanlıydım. Bildiğiniz ilk kez styling yaparken heyecanlandım:)
Unutulmasın diye hep hatırlansın diye de yazıyorum
Onu çok ama çok seviyorum, seviyoruz...











Çekim sırasında 'Sağlıklı Beslenme' adındaki kitabına bakıyordu. Bir yandan da ' Elvin, seninle de ikinci kez konuşuyormuşuz gibi yapıyoruz kusura bakmıyorsun değil mi' dedi:):) Allahım ne kadar tatlı dedim:) Gerçekten hepimizi güldürdü kendisi de gülerken. Yani ciddi olduğunda zamanında ablam dahil tüm öğrencilerini titreten hocamız oldukça da esprilidir;)





Ablamın hala ona nasıl baktığını gördükçe diyorum ki 'bir hoca olsam ablam gibi öğrencim olsun isterdim'



Yine bir espri yapmıştı ' Elvin gel seninle de çekinelim, seni çok yordum' dedi :)





Bu arada bir duyurum var. Besvak yönetim kurulunda olan ablam bu yıl ilki gerçekleşecek Besvak Kariyer Günlerini 8 Haziran'a planladı. 
Konuşmacılar; değerli Diyetisyen Selahattin Dönmez, mesleğin erkek idolüdür:)
Diyetisyen Ece Nevra Durukan, mesleğin Gıda sektöründeki en özel ismidir,
Sevgili dostumuz Mert Fırat; onun oyunculuğu, kişiliği, sesi, bakış açısı bir başkadır. Çok ama çok değerlidir.Ve yine bizimledir:)
Troppodonna: Bilmiyorsanız hemen takip edin derim. Bu iki kadın şahanedir. Onlar güzelliği yayına sokanlardır.
Bu güzel etkinliğe tüm Diyetisyenler, diyetisyen adayları davetlidir. 
Ben mi? Tabi ki o gün oradayım:):) Görüşmek üzere
Buyurun bu da afişimiz:)

Styling : Stileo - Elvin Odabaşı Pekiyi
Fotoğraflar: Aylin Çifçi
Yer: Fitiz Diet Mutfak


Hiç yorum yok: